“อนิจจัง” กับการรับมือการเปลี่ยนแปลงในตลาด
พระพุทธเจ้าตรัสว่า: “สิ่งทั้งหลายล้วนไม่เที่ยง”
พระไตรปิฎก เล่ม 10 ข้อ 79)
ในโลกดิจิทัลที่เปลี่ยนแปลงรวดเร็ว การเข้าใจหลัก “อนิจจัง” ช่วยให้ธุรกิจพร้อมปรับตัวกับเทรนด์ใหม่ ๆ และความเปลี่ยนแปลงของผู้บริโภค เช่น การเปลี่ยนแผนการตลาดเพื่อรองรับพฤติกรรมผู้บริโภคที่เริ่มใช้แพลตฟอร์มใหม่ ๆ เช่น TikTok หรือ Threads
“Impermanence (Anicca)” and Adapting to Market Changes
“All things are impermanent.”
The Buddha (Tipitaka, Volume 10, Verse 79) 🌊📲
In the fast-changing digital world, understanding the principle of impermanence (Anicca) helps businesses stay adaptable to new trends and shifting consumer behaviors.
For example, adjusting marketing strategies to align with emerging platforms such as TikTok or Threads reflects agility and awareness in navigating constant change. 📈
#DhammaDrivenBusiness, #DrDhammaDriven, #DrVichitUon, #SPU, #SripatumUniversity, #WeCreateProfessionalsByProfessionals, #จากศาลาถึงบอร์ดรูม, #มหาวิทยาลัยศรีปทุม, #วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาด้านการจัดการ, #สร้างมืออาชีพด้วยมืออาชีพ, #เรียนกับตัวจริงประสบการณ์จริง