“เมตตา” ในการสร้างคอนเทนต์ออนไลน์
พระพุทธเจ้าตรัสว่า: “เมตตา เป็นจิตที่ปรารถนาดีต่อผู้อื่น”
(พระไตรปิฎก เล่ม 10 ข้อ 92)
การสร้างคอนเทนต์ในโลกดิจิทัลควรมุ่งเน้นการให้คุณค่าและช่วยเหลือผู้ชม ไม่สร้างความแตกแยกหรือเนื้อหาที่เป็นอันตราย เช่น การผลิตคอนเทนต์ให้ความรู้หรือแรงบันดาลใจที่ช่วยให้ผู้ชมได้พัฒนาตนเอง
“Loving-Kindness” in Creating Online Content
“Loving-kindness is the mind that wishes well for others.”
The Buddha (Tipitaka, Volume 10, Verse 92) 💖
📢 In the digital world, content creation should focus on delivering value and support to the audience not spreading division or harmful messages.
For example, producing educational or inspirational content that encourages personal growth reflects true loving-kindness in communication. 🌟📖
#DhammaDrivenBusiness, #DrDhammaDriven, #DrVichitUon, #SPU, #SripatumUniversity, #WeCreateProfessionalsByProfessionals, #จากศาลาถึงบอร์ดรูม, #มหาวิทยาลัยศรีปทุม, #วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาด้านการจัดการ, #สร้างมืออาชีพด้วยมืออาชีพ, #เรียนกับตัวจริงประสบการณ์จริง