Walking robot kit for paraplegics

Walking robot kit for paraplegics
The brilliant ideas of engineering students that create innovations for a better quality of life in the future
Today, one of the most important roles for the engineering profession is to jointly invent medical innovations by applying knowledge from various fields, such as engineering, science, medicine, public health, computers, and various technologies, to design, create, or develop medical devices or tools that will help improve the quality of life of people in society.
For example, the project on innovation cooperation to develop a prototype of a “walking robot kit for the paralyzed”, which was initiated by the Faculty of Engineering, Sripatum University, in collaboration with IRPC and the Sirindhorn Institute.
Before becoming this project, we must tell you the history of this innovation. The prototype of this innovative walking robot for paraplegics was invented by a team of 4th-year engineering students from Sripathum University, consisting of Mr. Sombun Kamolphujitkup, Mr. Nattapong Kongmalai, Mr. Setthawichok Nilnawarat, and Mr. Itthisak Anantakankul, with Dr. Wanayut Saenngern, head of the mechatronics engineering program, Faculty of Engineering, Sripathum University, as an advisor. They jointly created an innovation called “Innovative walking robot for paraplegics” (Walking Assist Robot), aiming to further develop it into commercial production, creating opportunities for patients and the disabled to use it universally.
And from the starting point of the idea in the laboratory, Faculty of Engineering, Sripatum University on that day, we received support from Sripatum University. The Faculty of Engineering joined forces with IRPC Public Company Limited and the Sirindhorn Institute for Rehabilitation to take the prototype idea and develop it into a medical innovation through the “Development of Walking Robotic Suit for Paraplegics” project, with the aim of expanding the research results to further develop into the production process to create opportunities for the disabled to use, access innovations, and respond to the needs of the disabled, leading to a better quality of life in the future.
This is another source of pride for Sripatum University and the Faculty of Engineering, which has promoted creativity in the classroom, including the research and development of new and complex technologies that can be applied in practice, in line with the faculty’s slogan: Make engineering studies easy and applicable in the real world.

 

On Key

Related Posts

พาชมบรรยากาศ AI for Active Learning Challenge 2025

วันที่ 16 พฤษภาคม 2568 ที่ผ่านมา คณะวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีปทุม ได้เข้าร่วมกิจกรรมสำคัญด้านนวัตกรรมการศึกษา “AI for Active Learning Challenge 2025” ณ อาคาร 11 มหาวิทยาลัยศรีปทุม โดยมีตัวแทนคณาจารย์จากทั่วประเทศ รวมถึงเครือข่ายพันธมิตรทางการศึกษาจากหลากหลายสถาบัน เข้าร่วมแลกเปลี่ยนประสบการณ์อย่างคึกคัก

ทำความรู้จักคณะวิศวกรรมศาสตร์ ม.ศรีปทุม แบบเข้าใจง่าย!

ถ้าพูดถึง “เสื้อช็อป” และ “เกียร์” หลายคนคงนึกถึงคณะวิศวกรรมศาสตร์เป็นอันดับแรก และแน่นอนว่า คณะวิศวกรรมศาสตร์ก็เป็นหนึ่งในคณะในฝันของน้อง ๆ หลายคน แต่หลายคนอาจจะยังสงสัยว่า…

อยากเป็นวิศวกร แต่ยังไม่รู้ตัวเองเหมาะกับสายไหน ?

หลายคนอยากเรียนวิศวกรรม เพราะเห็นว่าเป็นสายงานที่มั่นคง รายได้ดี มีโอกาสเติบโตสูง
แต่…ก็ยังลังเลว่า “จะเลือกเรียนสาขาไหนดี?”

ค่าเทอมสาขา

คณะ/สาขาวิชา ลักษณะการกู้ยืมฯ เทอม 1 ตลอด หลักสูตร
คณะบริหารธุรกิจ
วิศวกรรมโยธา 1 46,600 41,600 359,400
วิศวกรรมโยธา – การจัดการงานก่อสร้าง 1 46,600 41,600 359,400
วิศวกรรมโยธา (นอกเวลาราชการ) 1 45,600 40,600 365,900
วิศวกรรมไฟฟ้า 2 44,600 39,600 361,400
วิศวกรรมไฟฟ้า – ระบบควบคุมอัตโนมัติและหุ่นยนต์ 2 44,600 39,600 361,400
วิศวกรรมไฟฟ้า (นอกเวลาราชการ) 2 38,600 33,600 370,400
วิศวกรรมเครื่องกล 2 46,600  41,600 364,400
วิศวกรรมเครื่องกล – เทคโนโลยีอาคาร 2 46,600  41,600 364,400
วิศวกรรมเครื่องกล (เทคโนโลยียานยนต์สมัยใหม่) 2 46,600  41,600 364,400
วิศวกรรมเครื่องกล (นอกเวลาราชการ) 2 45,600  40,600 373,400
วิศวกรรมอุตสาหการและการจัดการ 2 45,600  40,600 362,000
วิศวกรรมอุตสาหการ – การจัดการวิศวกรรม 2 45,600  40,600 362,000
วิศวกรรมระบบราง 1 50,600  45,600 355,000