Marketing Mix and International Tourists’ Consumer Behavior Towards Thai Street Food in Thailand After Post-COVID 19 Era

Anupong Avirutha and Ravipa Akrajindanon

This study attempts to explore the factors that influence their preferences, decision-making, and overall satisfaction in order to gain insights into the role street food plays in shaping their cultural experience during their visit to Thailand. The respondents in this study were international tourists in Bangkok. The numbers of respondents are 200 respondents. The participants in this study are voluntary and anonymity. Descriptive, frequency, percentage distributions, Xs are used to describe and report the information collected affecting to individual variables and demographic information. The regression equation provided represents a statistical model that examines the relationship between the independent variables (product, price, place, and promotion) and the dependent variable (street food experience). It reveals that all four independent variables have positive coefficients, suggesting that improvements in product quality, reasonable pricing, attractive place (location), and effective promotions can enhance the overall street food experience.

Most Popular

Categories

On Key

Related Posts

🤝🏻 SPUCATH เดินหน้าสานต่อความร่วมมือทางการศึกษา 🌏

วิทยาลัยการบิน การท่องเที่ยว และการบริการ ม.ศรีปทุมเดินหน้าขยายความร่วมมือกับ โรงเรียนบางบัว (เพ่งตั้งตรงจิตรวิทยาคาร)เพื่อแลกเปลี่ยนองค์ความรู้และพัฒนาศักยภาพทางการศึกษาสร้างเส้นทางสู่อุดมศึกษาด้านการบริการและการท่องเที่ยว 🎓✈️ เมื่อวันที่ 31 ตุลาคม

SPUCATH 🎃 Trick or Treat Halloween Bakery Competition Season 2 ระเบิดความหลอนสุดสร้างสรรค์ในวันฮาโลวีน! 🧁✨

วันนี้ที่ Bakery Studio by SPU เหล่านักสร้างสรรค์ มหาวิทยาลัยศรีปทุม พร้อมใจแปลงร่างสุดหลอน ประชันไอเดียขนมหวานสุดครีเอทีฟรับวันฮาโลวีน 🍰👻

🤝🏻 SPU เสริมพลังความร่วมมือกับกรมการท่องเที่ยว สร้างบุคลากรคุณภาพด้าน “ท่องเที่ยวสำราญทางน้ำ” สู่ระดับสากล 🌊✨

🗓️ วันพฤหัสบดีที่ 30 ตุลาคม พ.ศ. 2568 ณ กรมการท่องเที่ยว ศูนย์ราชการเฉลิมพระเกียรติ 80