“ธรรมะในศีล 5” กับการตลาดดิจิทัลที่มีจริยธรรม
พระพุทธเจ้าตรัสว่า: “ศีล เป็นรากฐานของความเจริญ”
(พระไตรปิฎก เล่ม 12 ข้อ 41)
ในการตลาดดิจิทัล การปฏิบัติตามศีล 5 เช่น การไม่หลอกลวง (ไม่พูดเท็จ) และการไม่เบียดเบียนคู่แข่งหรือผู้บริโภค ช่วยให้ธุรกิจดำเนินไปอย่างยั่งยืน เช่น การสื่อสารกับลูกค้าอย่างโปร่งใส และหลีกเลี่ยงการโฆษณาที่ทำให้เข้าใจผิด
“The Dhamma in the Five Precepts” and Ethical Digital Marketing
The Buddha once said, “Morality (Sīla) is the foundation of prosperity.”
(Tipiṭaka, Vol. 12, Verse 41) 🌱
📲 In the world of digital marketing, adherence to the Five Precepts—such as refraining from false speech and avoiding harm to others can guide businesses toward long-term sustainability. Ethical practices like transparent communication with customers and avoiding misleading advertisements foster trust and fairness in the marketplace. 🤝✨
#DhammaDrivenBusiness, #DrDhammaDriven, #DrVichitUon, #SPU, #SripatumUniversity, #WeCreateProfessionalsByProfessionals, #จากศาลาถึงบอร์ดรูม, #มหาวิทยาลัยศรีปทุม, #วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาด้านการจัดการ, #สร้างมืออาชีพด้วยมืออาชีพ, #เรียนกับตัวจริงประสบการณ์จริง