“กรุณา” ในการตอบสนองลูกค้า
พระพุทธเจ้าตรัสว่า: “กรุณา คือการช่วยเหลือผู้อื่นให้พ้นทุกข์”
(พระไตรปิฎก เล่ม 25 ข้อ 34)
ในการตอบกลับลูกค้าในช่องทางออนไลน์ ควรมีกรุณาและความตั้งใจที่จะช่วยแก้ปัญหาให้พวกเขาอย่างแท้จริง เช่น การตอบข้อความลูกค้าด้วยน้ำเสียงที่เป็นมิตร แม้ในสถานการณ์ที่ท้าทายหรือกดดัน
“Compassion” in Customer Response
“Compassion is the act of helping others to be free from suffering.”
The Buddha (Tipitaka, Volume 25, Verse 34) 🤲
💬 In online customer communication, compassion means responding with genuine care and a sincere intention to help resolve customers’ problems.
For example, replying to messages with a kind and friendly tone, even in challenging or high-pressure situations, reflects true mindfulness and empathy in service. 🕊️✨
#DhammaDrivenBusiness, #DrDhammaDriven, #DrVichitUon, #SPU, #SripatumUniversity, #WeCreateProfessionalsByProfessionals, #จากศาลาถึงบอร์ดรูม, #มหาวิทยาลัยศรีปทุม, #วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาด้านการจัดการ, #สร้างมืออาชีพด้วยมืออาชีพ, #เรียนกับตัวจริงประสบการณ์จริง