“สัมมาสังกัปปะ” ในการตั้งเป้าหมายการตลาด
พระพุทธเจ้าตรัสว่า: “สัมมาสังกัปปะ คือความคิดชอบที่นำไปสู่ความดี”
(พระไตรปิฎก เล่ม 14 ข้อ 251)
การตั้งเป้าหมายในแคมเปญการตลาดดิจิทัลควรคำนึงถึงประโยชน์ทั้งต่อธุรกิจและลูกค้า ไม่ใช่เพียงผลกำไร แต่รวมถึงการสร้างคุณค่าในระยะยาว เช่น การกำหนดเป้าหมายที่ช่วยพัฒนาสังคมไปพร้อมกับการเติบโตของแบรนด์
“Right Intention” in Setting Marketing Goals
“Right Intention is the wholesome thought that leads to goodness.”
The Buddha (Tipitaka, Volume 14, Verse 251) 🎯
✨ When setting goals in digital marketing campaigns, it is important to consider benefits for both the business and its customers focusing not only on profit but also on creating long-term value.
For example, defining goals that contribute to social development alongside brand growth reflects true mindful and ethical marketing. 🌍❤️
#DhammaDrivenBusiness, #DrDhammaDriven, #DrVichitUon, #SPU, #SripatumUniversity, #WeCreateProfessionalsByProfessionals, #จากศาลาถึงบอร์ดรูม, #มหาวิทยาลัยศรีปทุม, #วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาด้านการจัดการ, #สร้างมืออาชีพด้วยมืออาชีพ, #เรียนกับตัวจริงประสบการณ์จริง