From application to entry, Sripatum University (SPU) now follows every step that matters for women’s access—turning data into timely action.
SPU systematically measures women’s application and acceptance/entry rates across all faculties via the Student and Curriculum Management System (SCMS) and a public-facing Business Intelligence dashboard. Admissions data (with gender fields) flows from SCMS to interactive views disaggregated by faculty, programme, intake, and study mode. The Office of Admissions and Institutional Research conduct monthly completeness checks and trend reviews, triggering targeted responses—such as tailored outreach, briefing sessions, and bursary signposts—when participation gaps appear. This end-to-end pipeline provides auditable evidence that women’s access is tracked, reported, and acted upon, ensuring decisions are grounded in real-time metrics rather than assumptions.
By making gender data visible and actionable, SPU turns monitoring into momentum—so more women apply, are accepted, and ultimately enter university.
#SPUSDGs #GenderEquality #AccessToEducation #DataForImpact #InclusiveAdmissions
มหาวิทยาลัยศรีปทุมติดตามการเข้าถึงของผู้หญิงในการรับเข้าศึกษาผ่านแดชบอร์ดเรียลไทม์
ตั้งแต่ขั้นสมัครถึงการเข้าศึกษา ม.ศรีปทุมติดตามทุกจุดที่สำคัญต่อการเข้าถึงของผู้หญิง—แปลงข้อมูลเป็นการลงมือทำทันเวลา
ม.ศรีปทุมวัดและติดตามอัตราผู้สมัครและอัตราการรับเข้า/การเข้าศึกษาของผู้หญิงอย่างเป็นระบบทั่วทุกคณะ ผ่านระบบ SCMS และแดชบอร์ด BI สำหรับสาธารณะ ข้อมูลการรับสมัคร (ระบุเพศ) ไหลจาก SCMS สู่มุมมองเชิงโต้ตอบ แยกตามคณะ หลักสูตร รอบรับ และรูปแบบการเรียน สำนักงานรับสมัครและสำนักวิจัยสถาบันทบทวนความครบถ้วนและแนวโน้มรายเดือน เพื่อกระตุ้นการดำเนินการที่ตรงจุด—เช่น การสื่อสารเชิงรุก กิจกรรมชี้แจง และการชี้ช่องทางทุน—เมื่อพบช่องว่างการมีส่วนร่วม กลไกต้นน้ำ-ปลายน้ำนี้คือหลักฐานตรวจสอบได้ว่ามีการติดตาม รายงาน และนำข้อมูลไปใช้จริง
เมื่อทำให้ข้อมูลเพศเป็นสิ่งที่มองเห็นและนำไปใช้ได้ ม.ศรีปทุมแปลง “การติดตาม” ให้กลายเป็น “แรงขับเคลื่อน” เพื่อให้ผู้หญิงสมัคร เข้าเรียน และก้าวเข้าสู่มหาวิทยาลัยมากขึ้น
#SPUSDGs #GenderEquality #AccessToEducation #DataForImpact #InclusiveAdmissions