Sripatum University Promotes Inclusive Governance with Elected Representation on Governing Body

Sripatum University (SPU) has implemented a policy of elected representation on its highest governing body, ensuring that voices from undergraduate and graduate students, faculty, and non-faculty staff are included in decision-making processes. This policy allows each group to elect representatives who actively contribute to the university’s strategic decisions, fostering transparency and shared governance. Through inclusive participation, SPU reflects the needs and perspectives of its diverse community.

This initiative aligns with SDG 16.2.1, which promotes inclusive, transparent governance by encouraging stakeholder engagement at all levels. SPU’s commitment to collaborative governance not only strengthens institutional integrity but also creates a campus culture that values diverse perspectives in shaping the university’s future.

By prioritizing elected representation, SPU sets a model for democratic governance in higher education, ensuring balanced, community-driven decision-making.

มหาวิทยาลัยศรีปทุมส่งเสริมธรรมาภิบาลแบบองค์รวมด้วยการเลือกตั้งผู้แทนองค์การบริหารส่วนตำบล

มหาวิทยาลัยศรีปทุม (SPU) ได้ดำเนินนโยบายการมีตัวแทนที่มาจากการเลือกตั้งในองค์กรบริหารสูงสุด เพื่อให้เสียงจากนักศึกษาระดับปริญญาตรีและบัณฑิต คณาจารย์ และบุคลากรที่ไม่ใช่คณาจารย์ มีส่วนร่วมในกระบวนการตัดสินใจ นโยบายนี้เปิดโอกาสให้แต่ละกลุ่มสามารถเลือกตัวแทนที่มีส่วนร่วมในการตัดสินใจเชิงกลยุทธ์ของมหาวิทยาลัย ส่งเสริมความโปร่งใสและการบริหารร่วมกัน ผ่านการมีส่วนร่วมที่ครอบคลุม SPU สะท้อนถึงความต้องการและมุมมองของชุมชนที่หลากหลายของตน

โครงการนี้สอดคล้องกับ SDG 16.2.1 ซึ่งส่งเสริมการบริหารจัดการที่ครอบคลุมและโปร่งใส โดยกระตุ้นให้ผู้มีส่วนได้ส่วนเสียทุกระดับมีส่วนร่วมในการดำเนินการ ความมุ่งมั่นของ SPU ต่อการบริหารจัดการร่วมกันไม่เพียงแต่เสริมสร้างความซื่อสัตย์ของสถาบัน แต่ยังสร้างวัฒนธรรมของมหาวิทยาลัยที่ให้คุณค่าต่อมุมมองที่หลากหลายในการกำหนดทิศทางของมหาวิทยาลัย

การให้ความสำคัญกับตัวแทนที่มาจากการเลือกตั้งนี้ SPU จึงเป็นตัวอย่างในการบริหารจัดการเชิงประชาธิปไตยในภาคการศึกษา โดยรับรองกระบวนการตัดสินใจที่สมดุลและขับเคลื่อนด้วยชุมชน